EXCLUSIV R.A.C.L.A.: „Connect-R este unul dintre cei mai talentaţi artişti din România“

În anul 2014, după o pauză de şapte ani, Rimaru readucea în atenţia publicului proiectul R.A.C.L.A., cu melodia „Ține-te de ea“. În toamna lui 2015, R.A.C.L.A. a colaborat din nou cu Anda Adam, lansând „Nu te-am uitat“.

rimaru racla connect-r

Noua melodie este continuarea piesei „Nu mă uita“, lansată în urmă cu 16 ani, Rimaru afirmând acum că R.A.C.L.A. vrea să fie din nou un nume important în industria muzicală din România.

TrieşteMuzica.Ro: După 16 ani, o nouă colaborare cu Anda Adam. De ce aţi aşteptat atât de mult?

Rimaru de la R.A.C.L.A.: Nu e ca si cum imediat ce am lansat „Nu mă uita“ am început să lucrăm la continuarea piesei. Ideea mi-a venit în 2014, când am deschis gala Romanian Music Awards împreună cu Anda şi, probabil, a fost mai bine aşa. Aceeaşi poveste pentru două generaţii diferite de ascultători, un sound şi un mesaj care poartă amprenta dezvoltării noastre ca artişti, plus accesul la era digitală care în 1999 abia începea.

Cum a fost să lucrezi din nou cu Anda Adam, a fost aceeaşi chimie între voi sau lucrurile s-au mai schimbat?

Cred că amândoi ne-am maturizat, avem mai multă experienţă în prezent şi lucrul ăsta se reflectă în calitatea piesei „Nu te-am uitat“. Anda Adam a avut o carieră strălucită începând cu anul 1999, eu am lansat între timp timp încă trei albume („Plus infinit“, „Pătratul roşu“ şi „DEXteritate“), aşa că ne-am înţeles şi mai bine. În general mă înţeleg minunat cu profesioniştii.

Care este povestea din spatele piesei şi al videoclipului „Nu te-am uitat“?

Povestea piesei urmăreşte peste ani destinul celor două personaje centrale din „Nu mă uita“, amplificând diferenţele dintre băiatul de cartier şi fata de familie bună. Dacă în prima melodie băiatul se confruntă doar cu animozitatea familiei fetei („căci părinţii tăi nu te lăsau cu un golan“), care îi stabiliseră deja viitorul soţ („şi am aflat că eşti dată ca-n romane lu’ altu’“), în continuarea poveştii aflăm că acest domn misterios a ajuns între timp parlamentar şi atunci rapperul are de înfruntat, practic, sistemul din România. Inclusiv serviciul de pază şi protecţie. Este o antagonizare voită, care subliniază atât disfuncţiile societăţii româneşti actuale, cât şi adevărul că iubirea nu are nevoie de bodyguarzi.

În clip, Alex Ceauşu a adus încă un layer acestui antagonism, arătând că în orice iubire mare există şi un dram de nebunie: eroul nostru este capabil de orice pentru a-şi recâştiga iubita din trecut, inclusiv să o răpească, pentru a sfârşi, ironic, bătut măr şi în cămaşă de forţă. Însă sacrificiul lui nu rămâne fără urmări, pentru că între cei doi flacăra iubirii din trecut se reaprinde, în finalul unei poveşti care pe video nu este liniară din punct de vedere cronologic. Este nu doar un videoclip muzical, ci mai degrabă un film care, de la o vizionare la alta, dezvăluie mai mult din poveste.

rimaru anda adam interviu racla

Melodia a fost produsă în studiourile Rappin’On Production. Cât de apropiat ai fost de Connect-R în ultimii ani?

M-am întâlnit cu Relu pe la mai multe evenimente, inclusiv la Romanian Music Awards 2014, când i-am spus că vreau să continui povestea din „Nu mă uita“, idee care i-a plăcut foarte mult. Un an mai târziu, piesa era gata şi am lucrat foarte bine cu întreaga echipă de la Rappin’On.

I-am urmărit cariera fostului meu coleg din R.A.C.L.A. şi cred că este unul dintre cei mai talentaţi artişti şi producători din România. A ajuns într-o poziţie unde hip-hop-ul nu-l putea propulsa, dar îşi merită locul printre cei mai tehnici emcees cu care am lucrat.

În 2014, R.A.C.L.A. a lansat „Ține-te de ea“, prima melodie după o pauză de şapte ani. Cum a fost revenirea pe piaţa muzicală?

A fost pe fondul cristalizării mai multor idei şi intenţii despre ce vreau să fac din punct de vedere muzical, precum şi a unei echipe alături de care am lansat „Ţine-te de ea“, care e un fel de declaraţie “R.A.C.L.A. is back” printr-o piesă care vorbeşte despre pasiunea de a continua ceea ce îţi place, prin intermediul celor patru elemente ale culturii hip-hop şi un videoclip cu două planuri suprapuse prin dublă expunere.

A urmat apoi „Bro“, alături de băieţii de la Bas Turbat, alături de un clip în care fiecare frame a fost tras în 25 de locaţii diferite din Bucureşti, pentru ca la finalul anului să lansăm „Șaga“, primul proiect de transmedia storytelling din România, în care două personaje îşi spun povestea prin intermediul a două filme realizate P.O.V., filmele sunt urcate pe site-ul lasaga.ro, iar la un click de mouse, privitorul face switch între cele două viziuni asupra setului de evenimente la care sunt expuşi cei doi. „Șaga“ este o poveste binară despre alegeri (da/nu, bine/rau) şi este primul element al unui triptic de transmedia storytelling care va mai conţine “Lauri” şi “Pacea”.

rimaru racla interviu exclusiv

Ce înseamnă astăzi R.A.C.L.A.? Cine se mai află în spatele acestui nume?

Aşa cum orice artist ar trebui să fie despre ceva, să aiba un teritoriu de comunicare şi un mesaj coerent, R.A.C.L.A. este despre a spune poveşti (dacă termenul pare învechit, deşi noţiunile de „poveste” şi „povestitor” sunt grefate adânc în ADN-ul neamului nostru, aş putea să le spun „pilde” sau „sutre”), prin intermediul tehnologiilor digitale care permit ca povestea să se deruleze pe mai multe media, liberă de constrângerile canalelor clasice de comunicare. Iar rappingul este vehiculul perfect prin care o poveste poate şi merită a fi spusă.

„Rime Alese Care Lovesc Adânc“ este interfaţa artistică prin care povestea ajunge la ascultători. Indiferent cine sunt povestitorii, calitatea delivery-ului va fi aceeaşi, pentru că lucrez cu o echipă extinsă de producători muzicali, emcees, deejays, oameni de producţie audio-video, etc.

În apariţii live merg alături de TKE şi DJ Grewu, doi oameni cu care mă înţeleg foarte bine.

R.A.C.L.A. va fi din nou un nume important în industria muzicală? Urmează şi alte lansări?

Da, se lucrează deja la LP-ul „Raport Major“, care se va lansa în anul 2016 şi care va conţine lucruri nemaifăcute până în prezent. Intenţia este ca mesajul să ajungă la cât mai mulţi oameni şi atunci vorbim despre o poziţionare mainstream. Niciun canal de comunicare nu va fi neglijat, nu cred în antagonisme gen underground vs. comercial, cred în schimb că muzica poate fi bună sau proastă. Şi nu este nimic gresit în a dori ca muzica bună să ajungă pe radio, pe televiziunile de muzică, la fanii din toată ţara şi din toate ţările.

Aşa că anul 2016 va fi anul „Raportului Major“ în care hip-hop-ul va privi societatea româneasca actuală şi îi va povesti nu doar cum este, ci, mult mai important, cum ar putea fi. Pentru că demersul oricărei poveşti este ca ascultătorul să fie mai înţelept când povestea s-a sfârşit.

1 COMENTARIU

LASĂ UN COMENTARIU