Dana Dorian: „Din punct de vedere muzical, Inna nu este un etalon. Andra este un artist“

Invitată în emisiunea Constantin 60’ de la Prima TV, Dana Dorian a vorbit, printre altele, şi despre Compania de Artişti pe care o deţine, dar şi despre piaţa muzicală din România.

daca dorian despre inna si andra

Dana Dorian este critic de muzică, dar şi mentor, prieten şi mamă pentru tinerii care-i trec pragul Companiei de Artişti. Nu se sfieşte să spună lucrurilor pe nume şi mărturişeşte că nu o interesează ce spune lumea despre ea.

În urmă cu 10 ani a pus bazele Companiei de Artişti, afacere care a luat naştere dintr-un pariu pe care criticul de muzică l-a făcut cu prezentatorii TV Constantin Trofin şi Ovidiu Uscat. „Pariul consta într-o bere la Munchen, pe care nu am primit-o nici până azi. Dacă ştiam în ce mă bag, nu ştiu dacă mai făceam asta. Oamenii ăia nu sunt elevii mei, sunt copiii mei. E greu să-i creşti şi e greu să le dai drumul, să-i laşi liberi”, povesteşte Dana.

Pentru criticul de muzică calitatea este importantă şi nu cantitatea, aşa că cei care-i trec pragul vin la ea prin recomandări. „Dacă vii la recomandare înseamnă că ştii unde vii. Dacă ştii unde vii înseamnă că ştii ce poţi. Drept pentru care, când deschizi gura nu mor păsările în zbor de cât de afon eşti. Este o chestie care-mi convine. Acum sunt foarte multumită. Dar mi-a luat timp să mă simt mulţumită. Până nu vine viaţa să-ţi dea o cazma peste ceafă, nu înţelegi că trebuie să fii mulţumit”, a spus Dana.

Întrebată ce părere are despre piaţa muzicală românească, Dana Dorian a răspuns sincer. „Piaţa muzicală din România este fix ca o piaţă. Fără să-ţi dai seama ajungi legumă pe tarabă, pentru că este mult mai uşor să promovezi andive. Cât este sezonul andivelor? O lună, două, trei. Dacă mai scot şi anul viitor ceva este perfect, dacă nu, fac alte andive”, a spus criticul muzical.

De asemenea, Dana Dorian este de părere că tinerii din ziua de azi îşi doresc cu ardoare să ajungă precum Inna, pentru că aceştia confundă muzica cu celebritatea.

„În urmă cu 10 ani toată lumea îşi dorea să fie manechin. Acum toată lumea vrea să fie Inna. Din punct de vedere muzical Inna nu este un etalon. Andra este un artist. Paula Selling este un artist. Sunt foarte mulţi tineri, pe care n-avem de unde să-i ştim, pentru că nu au unde să se exprime. Există o listă uriaşă de artişti mari români care nu sunt pe radio şi nu pentru că au murit sau s-au apucat de legumicultură, ci pentru că nu sunt promovaţi”, spune Dana Dorian.

LASĂ UN COMENTARIU