FOTO Detalii din spatele show-ului Deliei de la Sala Palatului

Primul weekend din luna aprilie a însemnat, pentru aproximativ 8.000 dintre fanii Deliei, prezenţi la Sala Palatului, o întâlnire cu mintea artistei, o lume de poveste, plină de culoare. Şi, pentru că orice poveste are un povestitor, o mască a dat glas poveştii ce a început cu hitul „Pe aripi de vânt“, iar Delia a condus publicul într-o lume feerică, cu interpretări senzaţionale şi elemente inedite, non-conformiste, zeci de ţinute şi coregrafii, dar şi invitaţi „delirici“.

by Miluta Flueras http://fb.com/miluta7

De la „Parfum de fericire“ şi până la „Gura ta“, Delia a purtat în universul ei spectatorii prezenţi la Sala Palatului, iar alături de invitaţii show-ului, Carla’s Dreams, Adrian Despot, Gabriel Cotabiţă şi Deepcentral, a trecut de la emoţie sinceră, la tumult, nostalgie şi extravaganţă. Pe lângă acestea, Delia a impresionat publicul şi prin câteva variante proprii ale pieselor „Hey mama“, „Crazy in love“ sau „Bitch better have my money“.

O altă surpriză a show-ului a fost momentul în care a fost filmat videoclipul piesei „Ce are ea“, inclusă pe albumul „Deliria“. Îmbrăcată într-o rochie albă lungă pe care au fost proiectate flori şi elemente grafice, Delia a emoţionat publicul cu o poveste magică şi o interpretare senzaţională. Rochia a fost creată special pentru acest moment pentru care s-au folosit peste 20 de metri de material special ales şi au fost necesare ore în şir de repetiţii şi probe pentru ca maparea graficii să fie perfectă. O simplă diferenţă de un centimetru şi cele două proiectoare foarte puternice nu ar fi reuşit să termine momentul „Ce are ea“.

Cele peste 130 de costume personalizate folosite în acest show au fost create la Cluj, de o echipă de designeri coordonată de stilistul show-ului, Cătălin de la Berlin. Delia a făcut probe de costume săptămâni întregi până a ajuns la combinaţia perfectă, iar în timpul show-ului a avut, de multe ori, doar 30 de secunde pentru a schimba ţinuta, make-up-ul şi hair-ul. În total, artista a schimbat 12 ţinute, iar acestea au cuprins piese de peste 2.000 de euro.

Ecranele led speciale folosite în acest show s-au mişcat atât pe orizontală-verticală, cât şi oblic, în momentul furtună al piesei „Da, mamă“. Ecranele nu au fost doar în spate şi lateral în modul clasic, ci şi pe parchetul scenei, o premieră în România! Podeaua de led a completat grafica cu momente unice, toate în ton cu ce se întâmplă pe scenă şi în jur.

O altă premieră în România a fost masca 3D imensă din centrul scenei, povestitorul acestui show care a prins viaţă prin tehnologia de mapare produsă de cei de la Les Ateliers Nomad. Pentru ca totul să meargă perfect în privinţa măştii, cei de la Les Ateliers Nomad au testat iniţial cu o mască în miniatură, pentru ca apoi cea reală să fie tăiată prin tehnologie laser dintr-un material pe care să se poată proiecta perfect. Grafica a cuprins desene originale pentru „Welcome to Deliria“, făcute de Delia Mihai. Întregul concept de grafică a fost dezvoltat pe parcursul a două luni, un proces complicat datorită faptului că fiecare moment al show-ului a fost personalizat.

by Miluta Flueras http://fb.com/miluta7

Producţia întregului show „Welcome to Deliria“ a fost asigurată de cei de la Arena Events şi de cei de la Prolyte, cea mai mare firmă producătoare de scene şi elemente de scenotehnică din lume. Aparatura pentru sunet a venit din Franţa, de la L’acoustics, lumini din Olanda şi Cehia, de la Robe şi Martin, iar light designer a fost Daniel Şerban. Tot prin cei de la Arena Events a fost adus un specialist din Olanda care a ajutat cu nişte motoare complicate, încă o premieră în România, printre care amintim şi liftul prin care a intrat Delia în scenă.

Regizorul „Welcome to Deliria“ a fost Adrian Tapciuc. Cu un CV impresionant, acesta a organizat show-ul astfel încât toate momentele să conţină elementul de senzaţional şi a gândit totul exact ca într-o transmisie live, care să menţină minut cu minut atenţia pulicului.

„Welcome to Deliria“ a avut şi un producător de top, respectiv Ortansa Ichim, producătorul de conţinut „X Factor“, alături de care Delia a lucrat ani de zile în show-ul de televiziune.

Echipa de beauty a Deliei a fost formată din Ana Mironescu (make-up) şi din Camelia Negrea (hairstyle), persoane alături de care artista a lucrat în nenumărate rânduri.

by Miluta Flueras http://fb.com/miluta7

Coregrafii show-ului au fost Bogdan Boantă şi Andra Gheorghe Cocuţa, aceasta din urmă fiind persoana alături de care Delia a învăţat să danseze la un nivel profesionist, în cadrul show-ului „Dansez pentru tine“. Dansurile din acest an au fost de o complexitate mărită faţă de cele de anul trecut, Delia însăşi având o porţiune cu grad mărit de dificultate, moment pentru care a repetat alături de balet săptămâni în şir.

Şi, tot ca o premieră pentru România, chitaristul trupei, Alex Turcu, şi clăparul Michael Massier au cântat în aer, la o înălţime de peste şapte metri! Tot cei doi au fost responsabili de producţia muzicală a întregului show.

LASĂ UN COMENTARIU