Specialişti internaţionali vin în România să dezvăluie secrete din industria muzicală în cadrul primei conferinţe „Mastering the music business“

Pe 16 şi 17 februarie, la Hanul Gabroveni din Bucureşti, are loc prima conferinţă internaţională dedicată exclusiv industriei muzicale din România. Mastering The Music Business propune o serie de vorbitori din industria muzicală şi industrii conexe, cu teme ce vor pune accent special pe online.

Mastering the Music Business 11012016

Este evident pentru toată lumea că trăim în plină perioadă în care internetul schimbă lumea, de aceea în cadrul conferinţei vor fi scoase în evidenţă oportunităţile pe care acesta le deschide în ariile de promovare, distribuţie, management şi imagine de produs şi conţinut muzical. Astfel, prima ediţie a conferinţei internaţionale Mastering The Music Business se axează în special pe online. Subiecte din această zonă vor fi atinse de Cristina Băzăvan şi Cristian China Birta.

De asemenea, promovarea şi branding-ul făcute corect prin intermediul internetului atrag către artişti şi managementul lor surse noi de venit, precum contractele de asociere de imagine. Un studiu de caz despre reţeta unei campanii publicitare de succes ne este prezentată de Bogdan Naumovici, unul dintre cei mai apreciaţi publicitari români.

Despre cât de importantă este cunoaşterea drepturilor de autor şi de distribuţie în mediul online ne vor povesti invitaţii internaţionali Frank Hessing, Götz Schneider-Rothaar şi Thorsten Freese. Streaming-ul muzical românesc nu putea lipsi din “meniul” conferinţei, aşa că unul dintre invitaţi este Sergiu Biriş, creatorul Trilulilu şi Zonga.

Despre rolul radioului tradiţional şi tendinţele radiourilor online ne va vorbi cel de-al patrulea invitat internaţional, Denis Florent, fost director de programe la Kiss Fm şi Magic Fm şi consultant internaţional pentru radiouri de succes, precum Radio NRJ din Franţa.

Nu vor lipsi poveşti de succes ale artiştilor din România, precum BUG Mafia, care în ultimii ani a pariat pe online. Tataee (Vlad Irimia), membru fondator şi producător muzical al trupei, explică ce impact a avut strategia de promovare online asupra carierei şi nu în ultimul rând asupra veniturilor trupei.

O altă importantă sursă de venit pentru autori şi artişti sunt drepturile colectate de societăţile UCMR-ADA şi CREDIDAM, iar subiectul va fi dezvoltat de Maria Voican, avocat specializat în domeniul Proprietăţii Intelectuale.

Despre impactul tragediei din Colectiv şi despre o nouă modalitate de a atrage venituri aflăm de la creatoarea unei platforme de crowdfunding-Irina Caraivan. În cadrul conferinţei, Robert Graur va aborda şi subiectul despre trecerea eficientă de la DJ-ul care pune muzica la DJ-ul care produce muzică.

LASĂ UN COMENTARIU