Tataee de la B.U.G. Mafia este speaker la prima conferinţă internaţională despre industria muzicală din România

“În anii ce au trecut”, aşa cum spun versurile unui cunoscut hit semnat B.U.G. Mafia, industria muzicală din România a evoluat mult. Fie că vorbim despre artiştii din mainstream sau despre cei din underground, e clar că au apărut schimbări majore peste tot.

Tataee - B.U.G. Mafia

Artiştii au devenit din ce în ce mai preocupaţi de latura de business din muzică şi de modalităţile de a câştiga în mod direct atât din canalele proprii de Youtube, magazine online, cât şi din contracte de imagine.

Cea care a avut această intitiativă este Anca Lupeş, “profesoara vedetelor”, deţinătoare a unui master în music business, cunoscută în lumea muzicii datorită faptului că a participat la organizarea unor concerte etalon precum cel al lui Michel Jackson în Bucureşti (1996), dar şi datorită unor proiecte de succes cu care a colaborat, între care Sistem, Holograf, Mandinga, Proconsul etc. De mai bine de şase ani colaborează cu celebrul chitarist Steve Vai, deţinător al multor premii Grammy.

Conferinţa aduce laolaltă personalităţi din domeniul muzical românesc şi internaţional, de la producători, compozitori, artişti, specialişti în drept de proprietate intelectuală, până la specialişti în online, marketing şi branding muzical.

Unul dintre aceşti speakeri este Vlad Irimia. Vlad este un artist complex şi complet, cu o carieră de peste două decenii alături de BUG Mafia. Cel căruia fanii îi spun Tataee a fost, pe rând, compozitor, textier, producător muzical, producător video, A&R, manager şi PR. A contribuit decisiv la succesul celor zece albume BUG Mafia şi a creat hituri şi pentru alţi artişti români cunoscuţi.

Longevitatea succesului său se explică prin adoptarea unei atitudini profesionale în tratarea actului artistic, de la atenţia acordată inovaţiilor în domeniu până la construirea unei relaţii strânse cu fanii. El va vorbi audienţei despre rolul online-ului în cariera unui artist, cum a gândit brandul BUG Mafia, despre consecvenţă în muzică şi în comunicare sau cum să ajungi la aproape un milion şi jumătate de fani pe FB şi la jumătate de milion de abonaţi pe canalul de YouTube fără apariţii constante la radio şi TV, aducând exemple din cariera proprie.

Iată cum descrie Vlad atitudinea muzicanului modern în contextul industriei muzicale actuale: “Modalităţile în care muzica este produsă şi consumată s-au schimbat şi diversificat mult în ultimii ani. Orice industrie este supusă evoluţiei, iar cea muzicală cu atât mai mult, pentru că merge mână în mână cu dezvoltarea IT. Ca muzician ar trebui să înveţi să sesizezi şi să utilizezi aceste schimbări spre beneficiul propriei cariere. Nu este suficient să fii talentat, trebuie să fii conectat la tendinţele de business în domeniu dacă vrei să reuşeşti”.

Conferinţa numită Mastering The Music Business (MMB) este prima conferinţă internaţională dedicată exclusiv industriei muzicale din România. Organizată de Star Management, în colaborare cu ARCUB, conferinţa va avea loc pe 16 şi 17 februarie 2016 în incinta Hanului Gabroveni din Bucureşti.

LASĂ UN COMENTARIU