Cea de-a doua ediție Bucharest International Dance Film Festival și-a desemnat câștigătorii

După cinci zile pline de evenimente dedicate dansului, Bucharest International Dance Film Festival și-a desemnat câștigătorii.

For a moment

20 de scurtmetraje prezentate în premieră națională au concurat pentru premiile BIDFF 2016: cel mai bun film (în valoare de 1000 euro oferit de Institutul Cultural Român) și cea mai bună coregrafie (în valoare de 500 euro). Juriul a fost format din artista americană Claudia Hart, coregraful Chris Haring și regizorul T. M. Rives.

“Au fost premiate acele filme care pot fi începutul unui post-gen și care aduc inovații la nivel de dialog între cinematografie și dans. Atât în ceea ce privește filmele cât și instalațiile, am oferit premii acelor lucrări care pun premisele formării unui nou curent, cu o nouă direcție care să răspundă la întrebarea De ce dansăm?” și-a motivat juriul decizia.

Scurtmetrajul “Women’s Christmas Night” semnat de Oonagh Kearney, coregrafia fiind realizată de Megan și Jessica Kennedy, a fost recompensat cu marele premiu BIDFF. Un intens răspuns vizual pentru poemul în limba irlandeză “Oíche Nollaig namBan” de Seán O’Riordáin.

Juriul a considerat că “filmul se conectează la o poveste universală, având o realizare tehnică și compozițională impecabilă, îmbinând folclorul și structura narativă cu poezia cinematografică și dezvoltând un limbaj de mișcare inovator care funcționează prin intermediul și numai cu ajutorul camerei video.”

Clemence Poesy a cucerit juriul prin coregrafia din scurtmetrajul “For A Moment”, recompensat cu premiul pentru cea mai bună coregrafie. Filmul lui Poesy este o analiză în detalii a studenților de la școala de balet a operei din Paris. Perspectiva e obținută prin intermediul prim-planurilor, cu accent pe figură, nu pe corpurile care se antrenează zi de zi: “Alegerea de a oferi premiul pentru cea mai bună coregrafie unui film în care dansul este absent, lăsând loc pentru imaginația spectatorilor, este un statement al celei de a doua ediții a festivalului, în încercarea de a găsi ceea ce poate aduce în plus cinematografia în dans. (…) Povestea din spatele dansului spune mai multe despre corp decât dansul în sine. În acest film camera devine un al treilea ochi, introducând subtil artificialul în realitate.”

Juriul a decis acordarea a două mențiuni speciale pentru “Helena” (regia și coregrafia Nadav Heyman, precum și pentru “Werewolf Heart” (regia de Christian Weber, coregrafia Dalel Bacre) pentru “realizarea unor producții în care toate elementele sunt fluid închegate și care împing barierele genului dincolor de convențional”.

Noutatea celei de-a doua ediții BIDFF a fost expoziția internațională Corpul Digital. Cele 9 lucrări au explorat arta video, obiectele sculpturale interactive, performance-ul și poemul digital. Juriul a premiat cea mai bună lucrare de artă digitală “The Looking Trace” semnată de trei artiști argentinieni – Camilla Levy Daniel, Leyla de la Hoz și Pedro Gaicomolli. Lucrarea a impresionat juriul prin surprinderea frumuseții degradării corpului uman și felul în care acesta rezistă gravitației și timpului.

Două mențiuni speciale au fost acordate unor lucrări care încurajează comunitățile să lucreze interdisciplinar: “o.T.” realizată de M. Kardinal și “Crystal Forming Robots on Overhead” semnată de Christian Faubel. Ceremonia de decernare a premiilor a fost precedată de proiecția documentarului “Rare Birds” semnat de T. M. Rives, membru al Juriului BIDFF 2016.

Cea de-a doua ediție Bucharest International Dance Film Festival s-a derulat în perioada 9 – 13 noiembrie 2016.

LASĂ UN COMENTARIU