FOTO Scenografie spectaculoasă în capitolul final din „Jocurile Foamei: Revolta – partea a doua“

Iubitorii francizei cinematografice „Jocurile Foamei” ştiu că orice nouă peliculă din serie înseamnă tensiune, aventură, adrenalină, dar şi decoruri sublime, în care orice pare posibil. Însă ultimul film, „Jocurile Foamei: Revolta – partea a doua”, reprezintă mai multă aventură, mai multă adrenalină, decoruri mai ample, personaje mai complexe. Direct proporţional, lupta lui Katniss Everdeen e lupta fiecăruia cu sistemul, iar miza ei e şi miza noastră: un viitor mai bun, o lume mai bună.

jocurile foamei revolta partea a doua scenografie (4)

În ultimul film din seria „Jocurile Foamei”, tehnologia de producţie şi efectele speciale vin ca turnate pe aşteptările publicului. Fanii francizei au acum ocazia să vadă Capitol-ul – acest cuib al luxului – distrus şi măcinat de război. Dar ca să le reuşească pe de-a-ntregul această imagine, echipa de producţie a căutat locaţii de filmare care să se plieze perfect pe firul epic şi le-au găsit în Franţa şi Germania, două ţări în care modernul şi clasicul se întâlnesc la tot pasul în arhitectură.

Hulitul preşedinte Snow, de exemplu, trăieşte opulent într-un conac datând din 1903, care se află lângă Versailles. Tot în Franţa a descoperit echipa de producţie unul dintre cele mai spectaculoase elemente de scenografie – impunătoarea clădire din Paris cunoscută ca „L’espace Abraxas”, un imobil din piatră, masiv, înconjurat de stâlpi şi arcade şi care dă sentimentul de Grecia antică. Aici, într-una dintre scenele cele mai impresionante din film, peste Katniss, Gale şi Peeta se revarsă un şuvoi de „goo” (mâzgă).

În Germania s-a filmat într-o fabrică părăsită din Rüdersdorf şi în aeroportul Tempelhof, un fel de punct terminus, care apare şi în prima parte a „Revoltei”. Apoi echipa s-a mutat într-o fostă unitate militară rusă din zona Berlinului de Est, unde iarba cuprinsese tot – o nouă provocare pentru imaginaţia scenografilor.

Însă cea mai mare provocare în termeni de decor a fost crearea tunelurilor în care detaşamentul 451 condus de Katniss înfruntă armata de şopârle mutante. Planul iniţial a fost să construiască nişte canale mari, dar pe măsură ce producţia avansa, regizorul Francis Lawrence a cerut ca ele să fie cât mai mici posibile, atât de mici încât actorii abia încăpeau. În aceste coridoare strâmte decurge şi cea mai ambiţioasă scenă de acţiune, pentru care a fost nevoie de o coregrafie de luptă amănunţită.

Cu aşa decoruri şi efectele speciale şi cascadoriile au fost pe măsură. Mai mult ca niciodată, o vedem pe Katniss în acţiune şi, spre norocul echipei de filmare, Jennifer Lawrence chiar a devenit pricepută în mânuirea săgeţilor şi a arcului. Momentele de acţiune se adună şi cresc în intensitate chiar până la final.

LASĂ UN COMENTARIU