Artiștii care vor cariere internaționale îi întâlnesc la Sibiu pe directorii și agenții marilor festivaluri europene

Cum să îți lansezi trupa la nivel european în era videoclipurilor virale, a rețelelor de socializare și a sistemului internațional de târguri, festivaluri de tip showcase și hub-uri culturale?

Vama Veche

Artiștii care doresc o carieră internațională, contracte care să le permită bugete de dezvoltare sau concerte la Eurosonic, Reeperbahn, Tallin Music Week, Where’s The Music, MENT, Novarock, Hurricane, Lollapalooza și alte mari festivaluri ale lumii au șansa unică să-i întâlnească la Sibiu pe cei mai importanți decidenți din industria muzicală europeană, reuniți în perioada 27-29 iulie pentru prima ediție East European Music Conference.

Prima întâlnire în România a reprezentanților de top ai industriei muzicale europene este organizată de ARTmania, cu sprijinul Consiliului Local și al Primăriei din Sibiu. Vreme de două zile, experți de top din industria muzicală europeană se vor întâlni cu publicul din România, în cadrul unei serii de conferințe, urmate de reuniuni informale, găzduite de Sala Thalia, elegantul sediu al Filarmonicii din Sibiu. Pentru programul complet al conferinței, consultați situl oficial al evenimentului, eemusic.ro

„În ultimii ani am participat, în calitate de director a două festivaluri, la showcase-uri și întâlniri ale unor rețele muzicale ce reprezintă o adevărată rampă de lansare pentru artiști și trupe emergente pe scena muzicală. Organizate de cei mai importanți producători europeni, acest tip de evenimente generează contextul care, pe de-o parte, îți facilitează accesul la ultimele tendințe în domeniul muzical și, pe de altă parte, se concretizează în selecția de trupe și artiști pentru viitoarele producții. În această logică am construit și Sibiu – Festival City East European Music Conference. Astfel, în premieră pentru România, la reuniunea de la Sibiu vor fi prezenți acei decidenți europeni pentru care orice manager sau artist european ar străbate mii de kilometri și ar cere multe recomandări pentru o programare”, spune Codruța Vulcu, director al Festivalului ARTmania, Blaj aLive și inițiator al platformei East European Music Conference.

Sâmbătă, 29 iulie, de la ora 16.00, în cadrul conferinței „CLUBUL ARTIȘTILOR ȘI AL MANAGERILOR – Cum să-ți lansezi trupa la nivel european? Rețeaua internațională a târgurilor muzicale”, va fi explicat sistemul internațional de târguri culturale și alte soluții contemporane pentru poziționarea trupelor și a artiștilor pe piețele internaționale, în cadrul East European Music Conference, de unii dintre cei mai experimentați dintre agenții de top ai Europei:

Ruud Berends, co-propriatar și co-fondator al faimosului International Festival Forum – iff.rocks (Londra, Marea Britanie), consultant al agenției Buma Cultuur – programul guvernamental olandez pentru țările mai nou intrate în rețelele internaționale care încurajează și sprijină exportul cultural. Ruud, consultant pentru Eurosonic Noorderslag, una dintre rețele internaționale prestigioase de marketing în industria muzicală, a lucrat de-a lungul celor peste 30 de ani de carieră cu trupe importante, de la Nirvana, la Soundgarden.

Grimur Atlason este manager general al festivalului Icelandic Airwaves – icelandairwaves.is, de la Reykjavik. Peste 200 de trupe sunt programate, la fiecare ediție, de-a lungul celor cinci zile de festival, cifră la care se adaugă cele peste 600 de concerte care au loc pe așa numitele platforme neoficiale Iceland Airwaves. Printre foarte mulți alții, Grimur a lucrat cu Bjork, Flaming Lips sau Caribou.

Helen Sildna, fost agent internațional pentru cea mai importantă agenție baltică, BDG, și-a înființat propria companie, Musiccase, prin care a organizat concerte ale marilor artiști internaționali în Estonia. Decorată în Finlanda și Estonia pentru servicii culturale de excelență, Helen este fondatorul și proprietarul Tallinn Music Week – tmw.ee, un eveniment care pornea în 2009 ca o conferință internațională, găzduind și un târg de spectacole și care s-a dezvoltat, devenind un eveniment complex, ce include și arta, tehnologie sau gastronomie.

Manfred Tari, are 30 de ani de experiență la vârf în industria muzicală, inclusiv în jurnalismul de înalt standard, fiind corespondent pentru diverse publicații de prestigiu ale breslei, precum Musikmarkt, IQ-Magazine, Music & Copyright sau VIP News. Din 2004 și până acum, Manfred a stabilit agenda Popkomm, iar din 2009 a preluat această misiune și pentru Reeperbahn Festival – reeperbahnfestival.com, din Hamburg.

Alin Dincă, DJ în echipa Rock FM încă de la înființarea postului, membru fondator și solist al formației Trooper, autor a două volume de poezie și realizator de emisiuni radio de mai bine de 15 ani va modera această conferință.

“Festivalurile de tip showcase creează oportunități pentru trupe, artiști și alți profesioniști din industria muzicală. Organizatorii acestui tip de festival generează contexte în care organizatorii, reprezentanții caselor de discuri, jurnaliștii sau alți profesioniști din industria muzicală să poată vedea cele mai interesante noi trupe și produse, în care artiștii vor întâlni oameni care-i pot învăța cum să-și profesionalizeze acțiunile creative. Acest tip de eveniment este în mod special important în Estul Europei, unde piața muzicală este mai puțin dezvoltată, se află încă în perioadă adolescentină. Dar învățăm și creștem! Depinde de fiecare dintre voi, de felul în care folosiți aceste oportunități, astfel încât să vă puteți duce efortul creativ la un nou nivel”, a spus Matjaž Manček, Director al Festivalului MENT Ljubljana.

Printre cele mai importante platforme și festivaluri Showcase europene se numără:

o Eurosonic Noorderslag – Groningen, Olanda –
https://www.eurosonic-noorderslag.nl
o Where’s the Music?– Norrköping, Suedia – http://wheresthemusic.se/en/
o Ment – Ljubljana, Slovenia – http://www.ment.si
o Tallinn Music Week – Tallinn, Estonia – https://tmw.ee

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here