Muzica, tipul de conținut cel mai urmărit pe YouTube România

Cu peste 1 miliard de vizitatori în fiecare lună, YouTube deja creează vedete în România și la nivel global, acolo unde PewDiePie se joacă pe computer și este urmărit constant de peste 25 milioane de abonați, iar felul în care Michael de la Vsauce prezintă teme de știință a atras peste 7 milioane de abonați.

andra-piesa-videoclip-inevitabil-va-fi-bine-whtas-up

Case de discuri, artiști, oameni de toate vârstele pasionați de anumite domenii sau care doar vor să-și împărtășească experiențele si momentele din viața lor, și-au deschis canale de YouTube, au realizat video-uri și le-au încărcat. În multe dintre cazuri, vizualizările pe materialele lor au ajuns la ordinul milioanelor. Comunitatea creatorilor de conținut de pe YouTube a crescut exponențial odată cu lansarea versiunii românești a YouTube, în aprilie 2013.

Mikey Hash, Mihai Zmenta, Levi Elekes (Friends Show) Bianca Adam (Tequila), Laura Mușuroaea și Geanina Staicu Avram (chef-ul de la JamilaCuisine) sau creatorii de la 10lucruri, Sector 7 și Creative Monkeyz au devenit adevărate vedete în România, grație conținutului pe care îl publică pe canalele lor. Zeci și sute de mii de abonați și milioane de vizualizări i-au făcut populari în rândul multor utilizatori de YouTube din România.

Muzica este „vedeta” YouTube, fiind tipul de conținut cel mai urmărit. În România, Cat Music este canalul cu cei mai mulți abonați, fiind primul (și singurul, până acum) canal din România care a depășit un milion de abonați. Videoclipuri ale unor cântăreți precum Smiley, What’s Up sau Andra adună milioane de vizualizări la puțin timp după lansarea lor pe YouTube.

Odată cu deschiderea Google House în București, mai multe vedete au trecut pragul casei celui mai renumit motor de căutare din lume.

Vedete YouTube în Google House

10 lucruri
Număr de abonați: 196.000
Număr de vizualizări: 19 milioane

10 lucruri înseamnă comedie. Andrei Lacătuș, Ionuț Bodonea și Vali Dobrogeanu (care apoi a deschis Rezumatul Zilei) au demarat canalul 10lucruri în 2011, iar în prezent acesta este unul dintre cele mai cunoscute din România. Cel mai popular video al lor este „Scoala pentru soferi smecheri”, care are aproape 1,5 milioane de vizualizări și a fost anul trecut cel mai vizionat video românesc din categoria non-music.

CROmedy

CROmedy este cel mai nou canal românesc de entertainment de pe YouTube. Canalul va aduce emisiuni precum “La o FIFA”, “The Like Unlike Show” sau “Scenariștii fără limite”. Alături de acestea vor fi interviuri cu celebrități, parodii muzicale, showuri de standup și improvizatie sau cele mai haioase faze din culise. Este un proiect realizat de Dan Badea si Ionuț Ghenu împreună cu prietenii lor și cu susținerea VoltArt, FramesFX, KolectivStudio și Mankind Pictures.

Levi Elekes (Friends Show)
Număr de abonați: 110.000
Număr de vizualizări: 4,6 milioane

„Un videoblog simplu prezentat de un om simplu” – așa descrie Levi ce face pe canalul său Friends show. Levi are 19 ani și este unul dintre video blogerii de succes din România. A deschis canalul Friends Show în urmă cu doi ani și a reușit să treacă pragul de 100.000 de abonați.

JamilaCuisine
Număr de abonați: 31.000
Număr de vizualizări: 8,2 milioane

Jamila Cuisine reprezintă o colecție impresionantă de rețete video, care crește constant săptămână de săptămână. „Chef” este Geanina, o tânără pasionată de gastronomie, în special de bucătărie marocană. Ajutată de soțul ei, Geanina filmează constant și explică pas cu pas cum se pregătesc tot felul de rețete. Cea mai „gătită” rețetă de pe canalul ei este salata marocană, care a adunat peste 600.000 de vizualizări.

Laura Musuroaea
Număr de abonați: 15.000
Număr de vizualizări: 2,5 milioane

Laura are 22 de ani și este una dintre cele mai populare vlogerițe de beauty din România. Încarcă câte un clip nou în fiecare marți și vineri, temele preferate fiind tutoriale de machiaj sau diferite coafuri, dar și recenzii de produse de întreținere. A încărcat primul video la începutul lui ianuarie 2010 și și-a propus să facă o carieră din YouTube.

What’s up

What’s up, pe numele său Marius Ivancea, este unul dintre cei mai „pe val” artiști de la casa de discuri Cat Music. Cele mai de succes piese ale sale sunt „K la meteo” și „Taxi”, care au strâns peste 13 milioane de vizualizări, respectiv 7 milioane în doar 3 luni. Cat Music deține cel mai popular canal de YouTube din România, cu peste 1 milion de abonați și aproape 850 milioane de vizualizări.

Cele mai populare tipuri de conținut pe YouTube în România:

– Muzică (79%)
– Comedie (64%)
– „How-to” (36%)
– Video scurte (29%)
– Filme (24%)
– Rețete video (23%)

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here