Grupul american Amazon, un gigant în domeniul distribuţiei online, va lansa, în curând, în SUA, un serviciu de streaming muzical online, al cărui catalog va fi iniţial unul limitat. Acest serviciu muzical ar putea fi lansat chiar în această săptămână, potrivit cotidianului american The New York Times, care citează surse apropiate proiectului.
Două dintre cele mai mari trei case de discuri la nivel internaţional, Sony şi Warner Music, au încheiat acorduri cu Amazon, pentru difuzarea melodiilor lor pe noul serviciu muzical online. Însă, Universal, care are în portofoliul său artişti precum Lady Gaga, Katy Perry şi Kanye West, nu a ajuns la o înţelegere cu Amazon.
Speculaţiile privind lansarea de către Amazon a unui serviciu muzical online au apărut în urmă cu mai multe luni. Discuţii între Amazon şi casele de discuri au durat totuşi mai multe luni şi s-ar fi poticnit la un moment dat la chestiunea rabatului substanţial pe care Amazon încerca să îl obţină în raport cu tarifele practicate de casele de discuri pentru serviciile concurente.
Conform The New York Times, Amazon a propus caselor de discuri mai mici, în schimbul acordării drepturilor de autor pentru o perioadă de un an pentru melodiile pe care le au în portofoliu, o redevenţă totală de 5 milioane de dolari. În schimb, caselor mari de discuri, Amazon le-ar fi făcut o ofertă financiară mult mai mare. Suma vehiculată iniţial în acest sens a fost de 25 de milioane de dolari, însă nu se ştie cum au decurs lucrurile din acest punct de vedere în timpul negocierilor.
Totuşi, având un catalog de melodii relativ limitat, serviciul muzical al Amazon nu este văzut în prezent ca o ameninţare reală pentru platformele concurente precum Spotify, Rhapsody şi Beats, a căror ofertă cuprinde milioane de piese muzicale.
Însă dimensiunea Amazon constituie un avantaj în cazul lansării acestui nou serviciu. Compania a anunţat recent că are 244 de milioane de conturi de clienţi activi şi se estimează că retailerul online are peste 20 de milioane de abonaţi la serviciul său Prime.