Cum a fost la SAGA Festival 2021 si de ce Bucurestiul are nevoie de astfel de festivaluri

Prima ediție SAGA Festival s-a încheiat în aplauzele publicului, care în decursul celor trei zile s-a bucurat de muzica unora dintre cei mai mari artiști din lume, de un show fantastic și de un concept unic în România. Imaginația și energia stau la baza SAGA, iar cei care au trecut porțile festivalului au avut parte de o serie de experiențe inedite și de câteva zile în care au putut descoperi un spațiu  transformat complet într-unul inovator și neașteptat. Peste 45.000 de oameni, din peste 30 de țări, au fost împreună în fiecare zi de festival, au fost apropiați și conectați unii cu ceilalți, dar și cu artiștii lor preferați.

Despre artisti, show si impresii

Pornind de la Source, energia a plecat către toate celelalte scene, Heat, Spark, Switch, Silent Disco, Bairam și Secret Stage, și a umplut Romaero de lumină și vibrație, iar festivalierii s-au încărcat cu bună dispoziție, s-au distrat, s-au simțit liberi și au legat noi prietenii.

Tiesto, Clean Bandit, John Newman, Nicky Romero, Sickick, W&W, Vini Vici, Amelie Lens, Deborah De Luca, Maceo Plex, Carl Cox, Meduza, Fisher și Artbat sunt doar câțiva dintre artiștii care au urcat pe scenele SAGA și au încântat publicul cu show-uri speciale. Vineri, în prima zi de festival, Don Diablo și-a lansat noul album, Forever, pe care festivalierii l-au ascultat în exclusivitate, iar Alan Walker și-a lansat duminică EP-ul Walker Racing League. Tot duminică, Masked Wolf, venit pentru prima dată în Europa la SAGA, a avut o surpriză pentru fanii lui și a cântat împreună cu unul dintre cei mai iubiți artiști din România, Grasu XXL, iar Nervo au avut-o invitată specială pe Alexandra Stan, care a cântat piesa Come into my world, lansată recent împreună cu duo-ul DJ australian.

Sâmbătă, faimosul artist John Newman și-a surprins fanii cu un DJ set incendiar, un show complet diferit de cele cu care și-a obișnuit publicul.

Una dintre surprizele festivalului a fost reprezentată de scena secretă dintr-un avion complet modificat. Artiștii care au urcat pe mainstage au fost extrem de aproape de public și la Secret Stage, unde au avut seturi speciale și s-au distrat împreună cu fanii. Aceștia și-au cunoscut DJii preferați la SAGA și au interacționat cu ei așa cum nu au avut ocazia până acum, prin sesiuni de meet & greet, în care au creat o conexiune unică.

“Iubesc România. Este una dintre țările cu cel mai tare public din lume, mulțimea simte muzica și este o bucurie pentru fiecare artist să fie aici. Faptul că festivalul SAGA a avut loc pe un aeroport mi se pare o idee foarte bună, nu se întâmplă foarte des, este ceva unic”, a spus Tiesto.

3 zile de festival surprinse in 3 minute:

În fiecare seară, festivalierii s-au bucurat de show-uri speciale de drone, între 5 și 7 minute de zboruri deasupra scenei cu animații transformaționale declinate din icosaedru, elementul central SAGA, ce au adus mesaje de iubire pentru fani și faptul că, împreună, #WeAreSaga.

Deși aflat la prima ediție, SAGA este deja cel mai mare festival de muzică electronică din București, fapt dovedit de numărul mare de particpanți și de impactul financiar pe care cele trei zile petrecute la Romaero l-au avut asupra capitalei României. Traficul în cele trei zile de festival a fost de peste 130.000 de oameni. Peste 45.000 de participanți și-au scanat în fiecare zi brățările, 80% dintre aceștia au prezentat la intrare un certificat digital de vaccinare sau dovada faptului că au trecut prin boală în ultimele 180 de zile și 20% au prezentat dovada unui test PCR sau antigen negativ sau au fost testați la punctele de acces în festival. Dintre persoanele testate în toate cele trei zile, 15 au fost depistate pozitiv. Acestea nu au mai participat la festival și au urmat întocmai protocolul medical stabilit de autorități, însă vor primi abonamente pentru ediția SAGA din 2022.

Cele trei zile de festival au adus orașului venituri de aproximativ 25 de milioane de euro, bani proveniți din cazări, transport, consumații la localurile din București, la care se adaugă taxele și impozitele plătite de organizatorul ALDA în urma veniturilor realizate la SAGA. Pe lângă acest fapt, capitala României a beneficiat de popularitate la nivel internațional, foarte mulți străini manifestându-și deja dorința de a participa la cea de-a doua ediție, care va avea loc pe 3, 4 și 5 iunie 2022.

Ce urmeaza

Duminică, după trei zile care au conturat perfect startul celui mai mare festival EDM din București, au fost anunțate zilele pentru SAGA 2022 – 3, 4, 5 iunie. Cei care își doresc să fie primii care află noutățile despre cea de-a doua ediție și să cumpere bilete la prețuri speciale se pot înregistra aici.

“A fost o energie fantastică la SAGA, publicul a fost uimitor, peste 45.000 de oameni din toată lumea s-au distrat împreună în fiecare zi de festival, artiștii au fost extrem de încântați și am simțit în jurul nostru doar bucurie și sentimentul de prietenie. Le mulțumim tuturor celor care au plecat în această călătorie alături de noi și care ne-au susținut necondiționat. Suntem fericiți pentru această primă ediție și ne gândim la următoarea, care va avea loc pe 3, 4 și 5 iunie 2022, în București. Așadar, vom începe vara împreună. Deja purtăm discuții cu artiștii, avem nume mari pentru anul viitor, pe care vom începe să le anunțăm în numai câteva săptămâni. Publicul este cel mai important pentru noi și ne dorim de fiecare dată să-l surprindem cu cele mai interesante proiecte. Tot ce putem spune în momentul acesta este că ne vom reîntâni mai repede decât vă imaginați”, a declarat Allan Hardenberg – CEO ALDA.

Urmează cel mai mare solo show Armin van Buuren, pe 25 septembrie, în Piața Constituției din București, iar cei care își doresc să fie parte din el se mai pot înregistra încă pe www.soundofbucharest.ro.

Avem nevoie de festivaluri de muzica

Lasand la o parte provocarile unui festival de acest gen (acces ingreunat si trafic paralizat pe strazile adiacente locatiei de desfasurare a evenimentului, consum excesiv de bauturi alcoolice si droguri printre participanti, posibile neplaceri create de zgomotul produs de muzica pentru locuitorii din apropiere), provocari cu care se confrunta toate festivalurile, daca ne referim strict la ce inseamna un festival international de muzica (EDM, rock, pop, clasica etc) pentru Bucuresti, in contextul actual balanta inclina mult mai mult spre partea pozitiva.

In ultimii ani capitala a fost privata de festivaluri mari de muzica. Exceptand festivalul international George Enescu, care are o traditie de peste 25 de ani, un public aparte si un implicare ridicata din partea autoritatilor, au trecut mai bine de 8 ani de la un festival in adevaratul sens al cuvantului, cu artisti internationali, locatie ofertanta si activitati specifice, spectatori de ordinul a multor zeci de mii. B’Estfest a fost ultimul mare festival de acest gen.

Asa cum orasul Cluj a reusit sa se impuna cu mai multe festivaluri de muzica devenite deja traditie, orice initiativa care poate sa imbogateasca agenda de festivaluri, si mai ales festivaluri internationale, din Bucuresti, este binevenita. Intr-adevar, Bucurestiul nu este foarte ofertant in materie de locatii pentru festivaluri mari, cele mai “rasarite” fiind Romexpo si Romaero, dar niciuna nu se poate compara cu Cluj Arena. Cu toate acestea, daca existe vointa si comunicare eficienta intre autoritati si entitatile organizatoare, se pot gasi solutii bune, care sa corespunda multor exigente.

Luand pulsul iubitorilor de muzica si participantilor la festivaluri, Bucurestiul ofera multe oportunitati, iar la SAGA Festival s-a vazut cat de bine primit poate fi un astfel de eveniment. In ciuda faptului ca perioada de desfasurare a fost suprapusa cu cea a festivalului Untold (cel mai mare festival de muzica din Romania si printre cele mai importante din Europa), am avut parte de multi turisti din alte tari care au venit la Bucuresti special pentru SAGA Festival. Oameni care au oferit un feedback pozitiv pe retelele de socializare, dar si la locatia festivalului.

Intr-un context deosebit, afectat de pandemia care ne-a privat aproape doi ani de concerte si evenimente de anvergura, cu un ochi la provocarile viitoare si restrictiile sanitare, este important ca sa revenim la o viata normala. Desigur, nu trebuie sa trecem cu vederea peste normele sanitare impuse de autoritati si de catre specialisti, mai ales cand vaccinul si masca par a fi devenit o parte integranta din viata cotidiana.

Pentru Bucuresti, avantajele unui festival international de muzica, asa cum a fost SAGA, sunt: impulsionarea turismului si punerea orasului pe harta cu marile festivaluri din Europa, impact economic pozitiv (bani care se duc la autoritati din taxe si impozite, cresterea ocuparii fortei de munca, dezvoltarea afacerilor locale, impulsionarea altor investitii), consolidarea comunitatii si dezvoltare social-culturala.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here